REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO DRDOZ.PL


Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://drdoz.pl (dalej jako: „DrDoz”, „Serwis Internetowy”, „Serwis”).

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego. Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji przez usługobiorcę o korzystaniu z DrDoz, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego, stanowią również regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 799).

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem. 

 

 
1) DEFINICJE

  1. Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
    1. FORMULARZ KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym, umożliwiający skontaktowanie się z Usługodawcą.
    2. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający zawarcie Umowy w zakresie Usługi dostępnej w Serwisie Internetowym i będącej przedmiotem zamówienia Klienta.
    3. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
    4. PACJENT – Klient, dla którego jest udzielane lub ma zostać udzielone Świadczenie Zdrowotne będące przedmiotem realizowanej Usługi.
    5. PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.)
    6. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
    7. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, DRDOZ.PL – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresami internetowymi https://drdoz.pl.
    8. ŚWIADCZENIE ZDROWOTNE – działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania zgodnie z art. 2 pkt. 10 Ustawy o Działalności Leczniczej.
    9. UMOWA – umowa o świadczenie Usługi w zakresie konsultacji lekarskiej/wystawienia recepty lekarskiej/zwolnienia lekarskiego, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
    10. USŁUGA – usługa będąca Świadczeniem Zdrowotnym, w skład której wchodzi konsultacji lekarska z możliwością wystawienia e-recepty lekarskiej lub e-zwolnienia lekarskiego, dostępna w Serwisie Internetowym, będąca przedmiotem Umowy pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
    11. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
    12. USŁUGOBIORCA, KLIENT – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca albo zamierzająca korzystać z Usług Elektronicznych dostępnych w DrDoz, w tym zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę.
    13. USŁUGODAWCA – Tomasz Gąsiorek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą TOMASZ GĄSIOREK wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Wielkopolskiego pod numerem: 000000276057 oraz do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Ogińskiego 4/4, 64-140 Włoszakowice, NIP 6972226350, REGON 301159058, adres poczty elektronicznej: kontakt@drdoz.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 533115235.
    14. USTAWA O DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ – ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.)
    15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

2) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z DRDOZ
1.      Niniejszy Regulamin Serwisu Internetowego stanowi również stanowią również regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 799).
2.      Usługodawca jest podmiotem leczniczym w rozumieniu Ustawy o Działalności Leczniczej działającym w celu i w zakresie udzielania zdalnie Świadczeń Zdrowotnych w zakresie konsultacji lekarskich wraz możliwością wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia.
3.      Ze względu na fakt udzielania Świadczeń Zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania Świadczeń Zdrowotnych jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
4.      Usługodawca w celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych podejmuje się współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, tj. lekarzami, za pośrednictwem których Usługodawca udziela Świadczeń Zdrowotnych i z którymi Usługodawca ma zawarte właściwe umowy współpracy.
5.      Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego wskazana jest w niniejszym punkcie 2.5 Regulaminu. W zakresie, w jakim Usługodawca stanowi podmiot leczniczy, Usługodawca zapewnia samodzielnie wykonywanie funkcji administracyjno-gospodarczych podmiotu. W tym zakresie Usługodawca spełnia samodzielnie funkcję komórki administracyjno-gospodarczej podmiotu. Funkcja diagnostyczno-lecznicza podmiotu (działalność komórki diagnostyczno-leczniczej podmiotu) wykonywana jest, w sposób i w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie, przez lekarzy, z którymi Usługodawca współpracuje zgodnie z pkt. 2.4 Regulaminu, w tym w szczególności poprzez udzielanie Świadczeń Zdrowotnych. Usługodawca wykonując funkcje komórki administracyjno-gospodarczej podmiotu jest obowiązany współpracować z lekarzami wykonującymi funkcje diagnostyczno-lecznicze podmiotu, w tym poprzez zapewnienie im dostępu do sytemu informatycznego umożliwiającego przyjmowanie zamówień na Usługi oraz przekazującego informacje wskazane przez Pacjentów. Lekarze wykonujący funkcje diagnostyczno-lecznicze podmiotu są obowiązani do współdziałania z Usługodawcą wykonującym funkcje administracyjno-gospodarcze podmiotu, w tym poprzez wykonywanie Świadczeń Zdrowotnych zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przekazywanie Usługodawcy w ramach w/w systemu informatycznego informacji stanowiących dokumentację medyczną oraz innych informacji niezbędnych do funkcjonowania administracyjno-gospodarczego podmiotu leczniczego. Wskazane wyżej komórki organizacyjne wyczerpują zakres jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu w rozumieniu przepisów o regulaminie organizacyjnym podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 799). Usługodawca samodzielnie kieruje powyższymi komórkami organizacyjnymi podmiotu.
6.      Mając na uwadze, że Usługodawca nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na stacjonarnych i/lub całodobowych świadczeniach zdrowotnych odstępuje się od sporządzenia regulaminu organizacyjnego w zakresie wysokości opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta
7.      Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze przeznaczenie i tematykę Serwisu Internetowego, a także poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do rozpowszechniania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się także podejmowania jakichkolwiek działań mogących zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.
8.      Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) łączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
9.      Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
10.   Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu wiąże się jednak ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.
11.   Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service), możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu lub jego poszczególnych Usług Elektronicznych. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi. Usługodawca informuje Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych, a także o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których mowa powyżej i przewidywanym terminie ich usunięcia.
12.   Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku ze świadczeniem Usług Elektronicznych oraz realizacją Umowy jest właściciel serwisu będący jednocześnie Usługodawcą. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w okresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy). W związku z przedmiotem działalności Usługodawcy oraz charakterem świadczonych Usług, Usługodawca za zgodą Klienta może przetwarzać dane wrażliwe Klienta, tj. dane dotyczące zdrowia lub, jeśli ma zastosowanie, dane dotyczące seksualności (dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO).
3) USŁUGA ELEKTRONICZNA W SERWISIE INTERNETOWYM
1.      Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
2.      Usługobiorca może korzystać w Serwisie Internetowym z następujących Usług Elektronicznych:
a.      Formularz Zamówienia;
b.      Formularz Kontaktowy.
4)      ZAWARCIE UMOWY ZA POŚREDNICTWEM FORMULARZA ZAMÓWIENIA
1.      Serwis Internetowy umożliwia zawarcie Umowy.
2.      Usługi dostępne w Serwisie Usługobiorca może zakupić korzystając z Formularza Zamówienia dostępnego w Serwisie – w takim wypadku Umowa zostaje zawarta z chwilą wypełnienia Formularza Zamówienia i kliknięcia pola “Kupuję i płacę“.
3.      Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem przejścia przez Usługobiorcę do zakładki „e-Recepta” lub „e-Zwolnienie. Złożenie zamówienia i zawarcie Umowy następują po wykonaniu przez Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu formularza zamówienia pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych dotyczących Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer PESEL, numer telefonu, adres (ulica, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miasto) oraz wskazanych każdorazowo w Formularzu Zamówienia danych medycznych dotyczących zamawianej recepty/zwolnienia.
4.      Cena Usługi uwidoczniona w Formularzu Zamówienia podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.
5.      Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Usługobiorcy treści zawieranej Umowy następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego oraz (2) przesłanie Usługobiorcy wiadomości e-mail po zakupie. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Serwisu Internetowego Usługodawcy.
6.      Sposób i termin płatności tytułem Umowy: 
a.      Płatność tytułem Umowy może być dokonana za pomocą płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, za pośrednictwem serwisu:
i.     PayU.pl – serwis prowadzi spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu; kapitał zakładowy w wysokości 7 789 000,00 zł w całości opłacony; NIP: 7792308495, https://www.payu.pl/; lub:
ii.     Tpay.com – serwis prowadzi spółka Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: Pl. Władysława Andersa 3, 61-894 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 5 494 980,00 zł w całości opłacony, NIP: 7773061579, https://tpay.com/.
b.      Termin płatności – Usługobiorca obowiązany jest dokonać płatności tytułem zawartej Umowy natychmiastowo po złożeniu zamówienia.
5)      WARUNKI WYKONYWANIA USŁUG
1.      Świadczenia Zdrowotne w ramach Usługi dostępnej w DrDoz udzielane są na odległość za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. W przypadku ustalenia przez Usługodawcę, iż forma ta nie jest wystarczająca dla problemu zdrowotnego będącego przedmiotem Usługi, Usługodawca zaleca kontynuację procesu leczenia w bezpośrednim kontakcie z Pacjentem.
2.      Usługodawca, w tym za pośrednictwem lekarza współpracującego z Usługodawcą, realizuje Usługi w sposób rzetelny, zgodnie ze najlepszą wiedzą i z zachowaniem należytej staranności, stosując się do zasad etyki i poufności zawodowej określonych przepisami odrębnymi, w tym poprzez zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem Usługi.
3.      Informacje stanowiące dokumentację medyczną przechowywane i udostępniane są przez Usługodawcę w postaci elektronicznej, w zgodzie z wymaganiami określonymi przez przepisy ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 581 z późn zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
4.      Usługodawca, za pośrednictwem lekarza współpracującego z Usługodawcą, wykonuje Usługę w formie elektronicznej po zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy. W godzinach od 7:00 do 23:00 Usługa jest wykonywana najczęściej w terminie do 3 godzin, nie później jednak niż w terminie 24 godzin od zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy, w zastrzeżeniami wskazanymi w pkt. 6.4.a.-6.4.c. poniżej.
a.      W przypadkach wskazanych w pkt. 6.4.b. i 6.8 kontakt lekarza z Pacjentem następuje w terminie wskazanym przez Pacjenta w rubryce „Oczekiwana data kontaktu” w Formularzu Zamówienia, przy czym w przypadku wybrania oczekiwanej daty kontaktu w terminie krótszym niż 24 godzin od zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy, kontakt lekarza z Pacjentem może nastąpić w terminie 24 godzin od zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy.
b.      Lekarz może poprosić Klienta o przesłanie dokumentacji medycznej za pośrednictwem poczty elektronicznej. W takim przypadku w terminie wskazanym w pkt. 6.4 następuje kontakt lekarza z Klientem, natomiast wykonanie Usługi następuje w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od chwili dostarczenia dokumentacji medycznej przez Klienta.
c.       Jeżeli wykonanie Usługi w terminie wskazanym w pkt. 6.4 jest niemożliwe, Usługodawca informuje Pacjenta o tym fakcie za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej Pacjenta lub polski numer telefonu. W takim przypadku Pacjent ma prawo odstąpienia od Umowy wraz ze zwrotem pełnej kwoty zapłaconej przez Klienta za Usługę. W razie braku odstąpienia oprze Klienta od Umowy, Usługa zostanie wykonana w terminie do 72 godzin od zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy.
5.      Usługobiorca jest obowiązany do podawania w Formularzu Zamówienia danych medycznych zgodnych z prawdą oraz do niezatajania informacji o swoim zdrowiu.
6.      Usługi świadczone za pośrednictwem Serwisu nie są właściwe dla Pacjentów w stanie zagrożenia życia. Tacy Pacjenci powinni skontaktować się z pogotowiem ratunkowym, zgodnie z poniższymi informacjami: https://pacjent.gov.pl/pogotowie-i-numer-alarmowy, numer alarmowy 112.
7.      Jeżeli uzyskanie konsultacji lekarskiej z możliwością uzyskania e-recepty jest niemożliwe lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia Pacjenta się pogarsza, konieczne jest udanie się przez Pacjenta do najbliższej placówki służby zdrowia.
8.      Przy wykonywaniu Usługi, w ramach konsultacji lekarskiej, lekarz może odmówić wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia wraz podaniem powodu odmowy, jeśli nie ma wskazań medycznych lub są przeciwwskazania medyczne lub prawne do wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia. W szczególności w uzasadnionych przypadkach lekarz może odmówić wydania e-recepty na leki o działaniu narkotycznym, nasennym, z testosteronem lub na inne leki psychoaktywne. Odmowa następuje przez powiadomienie Pacjenta o decyzji lekarza na wskazany przez Pacjenta adres e-mail w terminie do 24 godzin od chwili zaksięgowania płatności na koncie bankowym lub rozliczeniowym Usługodawcy. W przypadku wskazanym w niniejszym punkcie 6.8, Pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej przez niego opłaty za Usługę. W sytuacji wskazanej w niniejszym pkt. 6.8, lekarz może zaproponować Pacjentowi odpowiedni inny lek lub wydać stosowne zalecenia lub poinformować Pacjenta o braku wskazań do stosowania leku.
9.      Jeżeli dane w Formularzu są niewystarczające lub lekarz uzna, że konieczna jest rozmowa z Pacjentem, lekarz zadzwoni do Pacjenta celem ich uzupełnienia danych lub przeprowadzenia konsultacji telefonicznej. Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia wraz podaniem powodu odmowy po co najmniej dwukrotnej, bezskutecznej próbie nawiązania kontaktu z Pacjentem na wskazany w Formularzu Zamówienia numer telefonu – w takim przypadku w skład Usługi wchodzi konsultacja lekarska polegająca na analizie danych podanych przez Pacjenta, próby kontaktu z Pacjentem oraz przesłana po bezskutecznych próbach kontaktu z Pacjentem informacja o braku możliwości wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej przez niego opłaty za Usługę.
10.   W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służby zdrowia.
11.   Lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań. W ramach jednej Usługi mogą zostać wystawione maksymalnie cztery leki po maksymalnie 3 szt. opakowań.
12.   E-recepta dostarczana w ramach Usługi odpłatna jest w 100%, tj. nie jest refundowana przez NFZ.
13.   W czasie jednorazowej Usługi e-zwolnienie może być wystawione maksymalnie na 7 dni z możliwością przedłużenia przy następnych Usługach do maksymalnie 28 dni (liczba dni sumuje się z zwolnieniami wystawionymi przez innych lekarzy).
14.   E-zwolnienie zostanie automatycznie przesłane na profil PUE (Platformy Usług Elektronicznych) płatnika składek i do systemu ZUS. Jeśli natomiast właściwy dla Pacjenta płatnik nie ma jeszcze profilu na PUE, Pacjent zostanie o tym poinformowany przez lekarza i otrzyma druk e-ZLA na podany przez Klienta adres e-mail. W takiej sytuacji Pacjent powinien sam dostarczyć e-zwolnienie lekarskie płatnikowi w terminie 7 dni od dnia wystawienia zwolnienia.
15.   Wysokość opłaty za Usługi jest wskazywana Pacjentowi na stronie internetowej Serwisu, w tym w cenniku znajdującym się na tej stronie oraz w formularzu Zamówienia, przed wyrażeniem przez Pacjenta woli związania się Umową w zakresie Usługi. Powyższa informacja stanowi informację, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12 Ustawy o Działalności Leczniczej, o wysokości opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością.
6)      FORMULARZ KONTAKTOWY

  1. Korzystanie z Formularza Kontaktowego możliwe jest po (1) przejściu do zakładki „Kontakt” na stronie Serwisu Internetowego, (2) wypełnieniu Formularza Kontaktowego i (2) kliknięciu pola „Wyślij wiadomość” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz treść wiadomości kierowanej do Usługodawcy.
  2. Usługa Elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania korzystania z niego przez Usługobiorcę.

7)      KONTAKT Z DRDOZ.PL
1.      Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: kontakt@drdoz.pl) oraz Formularz Kontaktowy, za pośrednictwem których można wymieniać z nami informacje dotyczące korzystania z DrDoz. Usługobiorcy mogą kontaktować się z nami także na inne dopuszczalne prawem sposoby
8)      OPINIE O USŁUGACH DRDOZ

  1. Usługodawca udostępnia opinie wystawione prze Klientów zgodnie niniejszym punktem 8. Regulaminu.
  2. Usługodawca może udostępniać na stronie Serwisu Internetowego opinie wystawione w zewnętrznych serwisach zbierających opinie, z którymi współpracuje Usługodawca i do których odsyła na stronie Serwisu Internetowego (w tym także za pomocą linków lub widgetów umieszczonych na stronie Serwisu), jak również opinie uzyskane po samodzielnym wysłaniu przez Usługodawcę zaproszenia do wystawienia opinii. W przypadku opinii wystawionych w zewnętrznych serwisach zbierających opinie, są one wystawiane zgodnie z zasadami obowiązującymi w tych serwisach.
  3. Usługodawca w następujący sposób weryfikuje, czy opinie udostępniane na stronach jego Serwisu pochodzą rzeczywiście od osób, które korzystały z jego Usług: Usługodawca wysyła swoim Klientom zaproszenie do wystawienia opinii na podany przez Klienta niego przy zawieraniu Umowy adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient, który zawarł Umowę o korzystanie z Usług w Serwisie Internetowym.
  4. Dodawanie opinii nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Klient/Pacjent dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  5. Wszelkie uwagi czy też zastrzeżenia dotyczące publikowanych w Serwisie Internetowym opinii mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w pkt. 10. Regulaminu.
  6. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów/Pacjentów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów/Pacjentów w celu promowania swoich usług.

9)      NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

1.        Niniejszy punkt 9. Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca może mieć też możliwość dostarczania danych w Serwisie Internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.

2.        PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej kontakt@drdoz.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom/Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.

3.        Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:

  1. Na adres poczty elektronicznej kontakt@drdoz.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
  2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
  4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
  5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

4.        Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorców:

  1. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:
    1. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Zamówień), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
    2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
    3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
    4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
    5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
    6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
    7. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób niestwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
  3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
  4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.

5.        Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 9. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.

6.        Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.

7.        Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.

10) PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

  1. Niniejszy punkt 10. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, Umów oraz Usług oraz pozostałych zgłoszeń związanych z działaniem Usługodawcy lub jego Serwisu Internetowego.
  2. Reklamacja może zostać złożona na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@drdoz.pl.
  3. Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  4. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.
  5. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  6. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  7. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy za działanie Serwisu Internetowego, Usług, w tym w zakresie w jakim stanowią one Usługi Elektroniczne, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta, ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm a w zakresie usług stanowiących Świadczenia Zdrowotne również w Ustawie o Działalności Leczniczej.
  8. W przypadku reklamacji dotyczących treści cyfrowych lub usług cyfrowych udostępnianych na podstawie Umowy zawartej przez Klienta/Usługobiorcę będącego konsumentem zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem konsumenta w razie braku zgodności treści cyfrowych lub usług cyfrowych z zawartą Umową.

11) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m. in. w odniesieniu do (1) umowy o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w pkt. 11.1 Regulaminu oraz kosztów, o których mowa w pkt. 11.5 Regulaminu , konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Usługodawcy przed jego upływem, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@drdoz.pl. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia tej umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem kosztu spełnionego świadczenia, o którym mowa w 11.3 niżej. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. W przypadku zakupu usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta, zgłoszone zgodnie z pkt 11.1 wyżej – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  4. Postanowienia niniejszego punktu 11. Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

12) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta/Usługobiorcę będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

13) PRAWA AUTORSKIE DO DRDOZ
1.        Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
2.        Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3.        Usługobiorca nie otrzymuje na własność żadnych praw autorskich i innych praw własności intelektualnej do jakichkolwiek treści udostępnianych mu bezpośrednio na stronach Serwisu lub komunikacji mailowej z Usługodawcą. Usługobiorca jest uprawniony korzystać z tych treści w sposób oraz w zakresie niezbędnym do korzystania z nich dla celów, w jakich zostały udostępnione, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk.
4.        Korzystanie przez Usługobiorcę z treści Usługodawcy, w szczególności nieodpłatnych informacji i materiałów udostępnianych w ramach Serwisu Internetowego, możliwe jest wyłącznie dla własnego, prywatnego użytku Usługobiorcy. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące oraz odmiennych ustaleń z Usługodawcą: (1) Usługobiorca nie jest uprawniony do udostępniania treści osobom trzecim; (2) Usługobiorca nie jest uprawniony do wykorzystywania treści w celach zarobkowych, w tym do wprowadzania ich do obrotu; (3) Usługobiorca nie jest uprawniony do przenoszenia, sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z treści; (4) Usługobiorca nie jest uprawniony do kopiowania,  powielania, modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania, dekompilowania, dezasemblowania lub jakichkolwiek innych prób ingerencji w treści Usługodawcy.
14) POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.        Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
2.        Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany w zakresie rodzaju oraz formy świadczonych usług, w tym usług w zakresie w tym usług w zakresie konsultacji lekarskich, e-porad i e-recept oraz Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia usług, w tym usług w zakresie konsultacji lekarskich, e-porad i e-recept, Usług Elektronicznych; zmiany sposobów i terminów płatności lub wykonania Umowy; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; zmiany danych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
a.         Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
b.        W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym, Usługobiorca/Klient ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę/Klienta, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo, w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca/Klient może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy/Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.
c.         W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca/Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
3.      W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.  o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego; Ustawy o Działalności Leczniczej; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
 

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do korzystania z Serwisu

Scroll to Top